کتاب «معجزات امام هادي» را آنلاين بخوانيد

کتاب «معجزات امام هادي» را آنلاين بخوانيد

پايگاه اطلاع‌رسانی تعليمات اسلامی واشنگتن کتاب «معجزات امام هادی(ع)» را برای مطالعه آنلاين کاربران در دسترس آنان قرار داده است.

.'

 

'.

 اين کتاب توسط «حبيب‌الله اکبرپور» نوشته شده و در کتابخانه ديجيتال پايگاه اطلاع‌رسانی تعليمات اسلامی واشنگتن در دسترس قرار گرفته است.

خلاصه‌اي از زندگي امام دهم حضرت علي‌النقي(ع)، گوشه‌هایي از زندگي حضرت امام علي‌النقي(ع)،

صفات امام هادي(ع)، شخصيت امام هادي(ع)، شهادت امام علي‌النقي هادي(ع)، ماجراي زني که ادعا مي‌کرد دختر حضرت فاطمه عليها‌السلام است، شفاي درد چشم خادم به سبب معجزه حضرت در شيرخوارگي، راز درختي که در حال خشک شدن بود، برخی از بخش‌های اين کتاب را تشکيل می‌دهند.

در بخش «گوشه‌هایي از زندگي حضرت امام علي‌النقي(ع)» آمده است: «بعضي از مورخان تولد امام علي‌النقي عليه‌السلام را رجب سال 214 هجري قمري و برخي از ايشان تولد امام را در ذي‌الحجه سال 212 هجري قمري ذکر کرده‌اند، پدر آن حضرت امام جواد عليه‌السلام و مادرش ام‌بلد بوده است، شهرت مادرش ام‌بلد و سمانه مغربيه بوده است.»

در بخش «صفات امام هادي عليه‌السلام» می‌خوانيم: «امام هادي(ع) را ميان قامت، داراي موهاي مجعد، اندامي فربه، چهره‌اي گشاده با چشماني سياه ابرواني ناپيوسته توصيف کرده‌اند. امام هادي عليه‌السلام در سخاوت و عزت نفس و بزرگ‌منشي شهرت داشت و در يتيم نوازي و کمک به تهيدستان و بينوايان تا مي‌توانست دريغ نمي‌کرد.»

در قسمت «شخصيت امام هادي عليه‌السلام» چنين می‌خوانيم: «امام هادي عليه‌السلام در علم و تقوي و پرهيزگاري چون امامان گذشته بي‌نظير بود و با اين‌که در دوران خلافت متوکل عباسي مي‌زيست و از هر طرف تحت فشار عوامل حکومتي بود، ولي توانست با ثبات قدم و اعتماد به نفس، امامت و رهبري شيعيان را به عهده بگيرد و به خوبي وظايف خويش را انجام دهد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در ادامه درباره شهادت آن حضرت(ع) آورده شده است: «سرانجام امام هادي عليه‌السلام در توطئه‌اي که از طرف المعتز خليفه عباسي بر عليه او صورت گرفت با سم مسموم شده و به شهادت رسيد. روز شهادت آن امام همام را روز دو‌شنبه بيست و هشتم جمادي‌الآخر سال 254 هجري قمري نوشته و او را در خانه مسکوني‌اش در سامرا دفع کردند.

گويند امام هنگام مرگ 40 سال داشت و مدت 11 سال تحت نظر خليفه وقت متوکل بود. مدت امامت ايشان را 33 سال ذکر کرده‌اند. آن حضرت خلفاي متعددي از جمله معتصم، واثق‌بالله، متوکل، مستعين و معتز را ديده و از مأموران حکومتي ايشان مصايب فراواني کشيده بود. گويند امام در هفت يا هشت سالگي به امامت رسيده و 13 سال در مدينه منوره اقامت داشت و بعد از آن قريب به 20 سال در سامرا زيست و سرانجام در همان جا وفات يافت.»


برای مطالعه اين کتاب اينجا را کليک کنيد!




:: موضوعات مرتبط: كتاب هاي مهدويت , ,
:: برچسب‌ها: کتاب «معجزات امام هادي» را آنلاين بخوانيد ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : amirantimasan
تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: